۱۳۸۸ آبان ۱۶, شنبه

منظور از رابطه پدر و پسری واقعا چه بود؟

چندین هفته طول کشید که دقیقا متوجه شوم منظور دکتر احمدی نژاد از رابطه پدر و پسری با مقام معظم رهبری چیست. آن هم وقتی بود که تصویر ایشان را از تلویزیون دیدم، در حالیکه در سفر استانی به مشهد مقدس، آقای رحیم مشایی در سمت راستش نشسته بود.

احمدی نژاد هیچ گاه مشایی را عزل نکرد، بر خلاف "دستور" یا حداقل بگوییم "خواسته " مقام معظم رهبری. بلکه مشایی خود استعفا کرد. پس از آن هم، جناب مشایی به سمت رییس دفتر منصوب شد و اختیاراتی در حد معاون اول پیدا کرد. بگذریم.

البته رابطه پدر/پسری، رابطه محبتی و عاطفی خوبی است؛ اما چه بسا پدری مطلبی را به پسر بگوید و پسر نپذیرد. لذا با رابطه رهبر/پیرو، یا ولی/عبد کاملا متفاوت است. در رابطه اخیر، سخن از نپذیرفتن نیست، که

"از تو به یک اشاره، از ما به سر دویدن"

اگر کسی رهبر انقلاب را واقعا ولی فقیهی بداند که ولایتش در راستای ولایت رسول ا.. است - و این قضیه فقط ادعا نباشد - علی القاعده باید آقای مشایی را "بلافاصله" عزل می کرد (نه بعد از یک هفته) و در مورد انتصابات دیگر ایشان، نیز با حضرتش هماهنگی می نمود.

بد نیست یک رابطه مولا و عبد را مثال بزنم که قطعا آقای دکتر احمدی نژاد هم آن را شنیده اند؛ حضرت عباس، تا لحظه شهادت، امام حسین (ع) را برادر خطاب نکردند و هرگز رابطه شان را از امام/ماموم به برادر/برادر تقلیل ندادند. آنجا هم که یکی از بستگان حضرت عباس که در سپاه یزید بود، برای او امان نامه آورد، از آنجا که فقط احتمال می داد و حدس می زد که آن فرد مورد رضایت مولایش امام حسین (ع) نباشد، حتی جوابش را هم نداد تا آنکه مولایش دستور به آن کار دادند.

البته توقعی هم نداریم که احمدی نژاد در سطح حضرت عباس باشد. پس مخالفم که پیامبر بعدی اگر در کار بود، احمدی نژاد می بود چون هنوز به سطح حضرت عباس (س) هم نرسیده است. خوب است در انتخاب الفاظ و ادعا ها دقت بیشتری بشود.

البته حتما همان رابطه محبتی و پدر و پسری برای آن رابطه برازنده تر است. احمدی نژاد نابجا نگفته بود؛ اشتباه از من بود، درست متوجه نشده بودم.

۱ نظر:

  1. حرف های شما رو در مورد آقا احمدی نژاد قبول دارم ولی آقایی خامنه ای رو من اصلا به عنوان ولی فقیه و غیر قبول ندارم .
    کسی که نشه ازش انتقاد کرد ، کسی که یک بیت داشته باشه به بزرگی که بزرگترین آدم ها هم روزا ها باید وقت بگیرن و نتونن برن خدمتشون ، من اگه بودم نمی تونستم یک روز هم ولی وفقیه باشم با این جامعه موجود ، همون شب یکجوری خودمو سر به نیست می کردم .
    پس ولی فقیه معنی نمیده در جامعه امروز شاید اصلا ربطی به مطلب شما نداشته باشه همینطور دور هم بودیم یک چیزی گفتیم
    موفق باشید

    پاسخحذف